The Life & Tribulations Of 3 Amazing Kings

Världens godaste Korv Stroganoff


Ett till tips från er helt egna blogg kock!

Jag har alltid älskat svensk husmanskost och särskilt korv stroganoff. Ni som känner mig vet att jag kan äta detta hur mkt som helst och efter att man lagat något en miljon ggr så blir man extra duktig på det.

Slajsa upp korven i bitar och stek upp den i steksmör tills korvytan är smått brynt. Under tiden kan ni slänga på lite salt, lite citronpeppar och lite svartpeppar samt en aning vegeta. Kok ris samtidigt, långkornigt ris!

När korven är färdigstekt så slänger ni en bra skvätt med Oatly imat (några dl) och en skvätt havremjölk från oatly. Sen toppar ni det med 1st tub tomatpuré och en del oregano. Blanda ihop allting och låt det stå en stund och ta sig. Sedan blandar ni allting i en gryta med riset också! Kan garantera succé på bordet, en riktigt god korv stroganoff.

Brukar även slänga in två burkar majs i grytan ibland när jag gör det! Blir också supergott och passar perfekt!

Happy cooking everybody!

 

Ser inte det gott ut så vet jag inte vad!!!

// Michel 

Ett svar

  1. Mimmi

    Ser jäkla gott ut den där Korv stroganoff!!!

    19 januari, 2012 kl. 11:42

Kommentera

